Rijschool marketing
Marketingtips voor autorijscholen
Er bestaan veel goede rijinstructeurs en rijscholen, maar wat ze van elkaar onderscheidt zijn niet de lespakketten of lesauto’s die gebruikt worden maar de online rijschool marketing. De marketing voor rijscholen is een van de belangrijkste methodes om uw rijschool als bedrijf te laten groeien. Zelfs met een klein budget en de goede tools en strategieën kun je meer potentiële klanten binnenhalen voor je rijschool. Je moet je altijd eerst afvragen wie je publiek is en vervolgens verder gaan met het bepalen van de beste strategie om bezoekers naar je rijschool website te leiden. Bekijk hier enkele marketingtips voor autorijscholen die je op weg helpen.

1. Rijschool naamsbekendheid vergroten
Het belangrijkste doel is om je rijschool te laten opvallen. Laat zien dat je meer bent dan een klein bedrijf door een solide merk op te bouwen. Communiceer alle specifieke voordelen van je rijschool naar je klanten toe om betrouwbaarheid uit te stralen. Bijvoorbeeld een hoog slagingspercentage, moderne lesauto’s, speciale acties en nog veel meer. Beschrijf de lesmethode en probeer persoonlijkheid te tonen.
2. Stel een rijschool website samen
De marketing is de laatste jaren heel erg veranderd. Een professionele rijschool website is een echte must om bezoekers om te zetten in betalende klanten. Investeer dus in je website door een ervaren webdesign bureau in te schakelen die hier verstand van heeft. Zorg ervoor dat je site goed is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten en zoekmachines.
3. Claim bedrijfsvermeldingen
Op het moment dat je website eenmaal online staat moet je er bezoekers naar zien te leiden. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een goede methode om dit doel te bereiken. Claim ook zo veel mogelijk bedrijfsvermeldingen op sites zoals Google Mijn Bedrijf, bedrijvengidsen en rijschool overzicht websites. Door deze profielen aan te maken kom je hoger in de organische zoekresultaten en Google Maps.
Zorg ervoor dat je informatie zoals adres, bedrijfsomschrijving, telefoonnummer, sociale media en openingstijden up-to-date is. Hierdoor zal je extra hoog in de resultaten van zoekmachines scoren.
4. Let op de recensies
Voordat bezoekers op je website beslissen om rijlessen te volgen bij jouw rijschool zullen ze eerst kijken wat andere klanten te zeggen hebben. Zorg er dus voor dat je goede recensies laat zien en verbeter je klantenservice om problemen en slechte beoordelingen op te lossen. Sta open om geld terug te betalen, een gratis rijles aan te bieden of producten weg te geven om slechte ervaringen goed te maken. Goede recensies stralen betrouwbaarheid en geloofwaardigheid uit en verbeteren je reputatie als rijschool.
5. Doe mee met social media marketing
Social media is een marketingplatform dat snel groeid en wereldwijd bereik heeft. Het is gratis om een profiel aan te maken en gebruik te maken van de vele functies. Selecteer het juiste netwerk waar je doelgroep het meeste gebruik van maakt. Betrek je potentiële klanten bij de gesprekken en plaats hoge kwaliteit berichten zoals bijvoorbeeld: informatieve video’s, nieuwsberichten, aanbiedingen, prijsvragen en nog veel meer. Maak gebruik van de bericht functies van social media om met bezoekers te praten en verbeter je responsetijd.
Webdesign
Online marketing
SEO linkbuilding
Sociale media
Klanten beoordelen ons met een:
4.9/5.0
Gebaseerd op 53+ recensies
Een rijschool website laten maken begint hier!
Een rijschool website laten maken die klaar is voor de toekomst en geschikt om is mee te adverteren begint hier!